Attitude Pilates Studio

Istoric

Pilates, termenul generic dat sistemului de exerciții fizice ce întăresc corpul ca întreg, provine de la numele inventatorului: Joseph Pilates. S-a născut în Germania în 1880 și încă de mic, influențat poate de starea lui de sănătate slabă, s-a arătat interesat de corpul uman și de metodele de îmbunătățire a condiției fizice. Dorința de a deveni el însuși mai puternic l-a determinat să studieze anatomia, culturismul, yoga, gimnastica, artele marțiale dar și comportamentul și mișcările animalelor printre care pisica de la care a “împrumutat” câteva dintre mișcări.

Convins că sănătatea fizică și mentală sunt în strânsă interdependență, a reușit să creeze o serie de exerciții pentru îmbunătățirea posturii, a coordonării, echilibrulului, puterii fizice și psihice, a flexibilității, a respirației și a funcționalității organelor dar și o varietate de aparate cu arcuri de rezistență la care puteau fi făcute aceste exerciții. Cel mai eficient si popular este Reformer-ul sau Universal Reformer, conceput să remodeleze corpul.

Primul Studio de Pilates din lume

Multe dintre idei i-au venit lui Joseph Pilates în timpul Primului Război pe când lucra ca asistent medical. Datorită exercițiilor bazate pe rezistență inventate de el și reunite sub numele de Contrology, răniții au fost capabili să se ridice și să se miște singuri.

In 1926, Joseph Pilates și Clara, soția lui, au deschis primul studio de pilates la New York, frecventat de elita societății din New York a epocii dar și de artiști de circ, gimnaști și dansatori care au recunoscut valoarea muncii lui Joseph Pilates bazată pe o înțelegere profundă a modului în care se mișcă corpul uman. Ei au fost primii care au îmbratișat această metodă și ceea ce putea face ea pentru corpurile lor, fie pentru refacere dupa accidentări, fie pentru creșterea performanței.

De ce Pilates?

De-a lungul carierei sale, Joseph Pilates a dezvoltat peste 600 de exerciții pentru lucrul la saltea și la aparate. Ideea principală pe care se bazează este că trebuie antrenat întregul pentru ca părțile să fie sănătoase.

Exercițiile Pilates au fost create pentru a angrena întregul corp, folosind poziții și mișcari ce corectează postura corpului și îl echilibrează. De exemplu, anumite mișcari generează contracții musculare excentrice și concentrice, stimulând activitatea musculară funcțională, în timp ce alți muschi stabilizatori sunt folosiți isometric pentru a menține postura corectă și alinierea.

Astăzi, peste 25 de milioane de oameni practică această formă de antrenament: exerciții intense dar prietenoase cu articulațiile, ce au nevoie de controlul absolut al musculaturii abdominale și de simțul echilibrului, coordonate continuu cu respirația.